НОВОВОРОНЦОВСЬКА селищна рада оприлюднює проєкт регуляторного акта разом з АРВ для одержання зауважень і пропозицій від фізичних і юридичних осіб
Про встановлення тарифу на послуги централізованого водопостачання, яке надає комунальне підприємство «Наше село» Нововоронцовської селищної ради |
|
Розглянувши звернення КП «Наше село» від 5 березня 2025 року №27 «Про встановлення тарифу на послуги з водопостачання та плановий розрахунок економічно обґрунтованих витрат, пов’язаних з наданням послуг з водопостачання на 2025 рік», відповідно до статей 4, 8, 34 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», підпункту 7, 20 пункту чотири статті 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Указу Президента України від 27 жовтня 2022 року №738/2022 «Про утворення військових адміністрацій населених пунктів у Херсонській області», керуючись постановою Верховної Ради України від 16 листопада 2022 року № 2778-IX «Про здійснення начальниками військових адміністрацій населених пунктів у Херсонській області повноважень, передбачених частиною другою статті 10 Закону України «Про правовий режим воєнного стану», статтями 4, 13, 15 Закону України «Про правовий режим воєнного стану»:
1.Затвердити тариф на послуги водопостачання, яке надає КП «Наше село» Нововоронцовської селищної ради згідно наданих розрахунків з ПДВ:
- для населення з лічильником 35,00 грн за 1 куб. м.;
- для населення без лічильника (1 люд. 4,5 куб. м.*35) – 157,50 грн;
- вулична колонка (1 люд. 3 куб. м.*35) – 105,00 грн.
Утримання худоби в приватних господарствах без лічильника:
- корова ( 1гол.*80л. 2,4 куб.м.*35) – 84,00 грн;
- кінь ( 1гол.*80л. 2,4 куб.м.*35)- 84,00 грн;
- бики ( 1гол.*65л. 2,0 куб.м.*35) – 70 грн;
- свині ( 1гол.*15л. 0,5 куб.м.*35,00) – 17,50 грн;
- птиця ( 1гол.*10 л. 0,3 куб.м.*35,00) – 10,50 грн.
На 1 одиницю транспорту:
- трактори, комбайни, вантажні автомобілі (2,5 куб.м.*35) – 87,50 грн;
- легкові автомобілі (1,5 куб.м.*35,00) – 52,50 грн.
Для підприємств, організацій та інших споживачів за 1 куб.м. - 42,00 грн.
2. Дане розпорядження опублікувати в районній газеті ТОВ «ВІСТІ-НОВ» та на офіційному вебсайті Нововоронцовської селищної ради.
3. Тарифи на послуги з водопостачання ввести в дію після закінчення строку обговорення регуляторного акту.
4. Тариф, визначений пунктом 1 рішення сорок другої сесії селищної ради сьомого скликання від 26 червня 2019 року №330 та скоригований тариф відповідно до розпорядження начальника Нововоронцовської селищної військової адміністрації від 30 серпня 2024 року №654 вважати такими, що втратили чинність з моменту введення в дію тарифів, затверджених пунктом 1 даного розпорядження.
5. Контроль за виконанням цього розпорядження залишаю за собою.
Начальник Андрій СЕЛЕЦЬКИЙ
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до розпорядження «Про встановлення тарифів на послуги централізованого водопостачання, які надає комунальне підприємство «Наше село» Нововоронцовської селищної ради
Розпорядження розроблено на виконання Законів України «Про житлово-комунальні послуги», «Про ціни і ціноутворення», «Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення», «Про державне регулювання в сфері комунальних послуг», постанови Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 № 869 «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги». Законодавчими актами передбачено встановлення тарифів на комунальні послуги на рівні, що буде покривати економічно обґрунтовані витрати в собівартості цих послуг та інвестиційну складову.
На сьогоднішній день діють тарифи з централізованого водопостачання для всіх категорій споживачів, що були встановлені на підставі рішення сорок другої сесії селищної ради сьомого скликання від 26 червня 2019 року №330 та скорегований тариф Розпорядження №654 від 30 серпня 2024 року введені в дію з 01 вересня 2024 року та які не покривають експлуатаційних витрат підприємства, що понесені для надання зазначених вище послуг, що призвело до збитковості підприємства.
Зокрема збільшення мінімальної заробітної плати з нарахуваннями, прожиткового мінімуму, підвищенням тарифів на електричну енергію та її розподіл, ріст ціни на паливно-мастильні матеріали та інші матеріальні ресурси. Усе це призвело до збільшення складових тарифів, які не покриваються діючими тарифами.
Розрахунки проведені в результаті повного перегляду тарифів та їх структури, відповідно до Порядку формування тарифів на централізоване водопостачання затвердженого постановою КМУ від 01 червня 2011 року №869 та подані до Нововоронцовської селищної ради відповідно вимог пункту 8.
Тариф розроблений без інвестиційної складової.
Перегляд тарифів зумовлений причинами, які не залежать від діяльності підприємства, а саме:
- Збільшення витрат з виплати заробітної плати, що пов’язано зі зростанням прожиткового мінімуму та мінімальної заробітної плати на 2025 рік.
- Змінами ціни на ПММ у діючому тарифі врахована їх ціна 1л бензину та дизпалива без ПДВ.
- Змінами ціни на матеріали та насосне обладнання для проведення ремонтів водопровідних та каналізаційних мереж майже вдвічі.
- Зростання вартості електроенергії, запчастин, канцтоварів та інших матеріалів і послуг, які залежить від цін на ринку відповідної продукції.
Відтак підприємство втрачає можливість за рахунок діючих тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення покривати фактичні витрати на виробництво послуг, стимулювати та утримати на своїх місцях працівників за рахунок своєчасної виплати заробітної плати.
Основним джерелом доходів підприємства є реалізація послуг з централізованого водопостачання населенню, бюджетним та місцевим установам та іншим споживачам. Тому фінансовий стан підприємства значною мірою залежить від рівня тарифів на ці послуги.
Аналіз регуляторного впливу
Опис проблеми.
З метою забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на послуги централізованого водопостачання та водовідведення підприємством, у відповідності з Порядком формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення, затверджених постановою Кабінету Міністру України від 01 червня 2011 року № 869, проведено розрахунок тарифів на послуги водопостачання.
Формування тарифів здійснено відповідно до розрахунку тарифів на послуги водопостачання КП «Наше Село»
Внесено зміни до обсягів окремих витрат з причин, які не залежать від підприємства, зокрема збільшення окремих податків, розміру мінімальної заробітної плати, підвищення цін і тарифів на паливно - енергетичні та інші матеріальні ресурси.
Калькулювання планових витрат, що включені до повної собівартості централізованого водопостачання здійснено з розрахунку станом на 11.03.2025 року.
Планування витрат, що включені до повної собівартості здійснено з урахуванням планових витрат з операційної діяльності.
Як наслідок, підприємство відчуває нестачу власних обігових коштів, що негативно впливає на підготовку виробництва, сплату податків, викликає порушення щодо умов виконання колективного договору.
Тому на розгляд громадськості виноситься проект розпорядження начальника Нововоронцовської СВА по встановленню тарифів на послуги централізованого водопостачання КП «Наше село». Лише завдяки підвищенню тарифів можливе подальше надання послуг.
Тарифи на послуги.
При затверджені розрахункових тарифів КП «Наше село» зможе стабільно функціонувати та надавати якісні послуги.
Цілі регулювання.
Прийняття даного розпорядження має на меті привести тарифи на послуги у відповідність, що забезпечить:
- стабільність надання послуг з централізованого водопостачання;
- покращення якості послуг;
- утримання у належному стані засобів виробництва;
- беззбиткову діяльність підприємства.
Механізм регулювання.
Шляхом застосування тарифів, які передбачені у запропонованому розрахунку, підприємство буде отримувати достатню суму надходжень для забезпечення своєчасної сплати енергоносіїв, утримання мереж та виплати заробітної плати, своєчасного та повного внесення підприємством платежів до бюджету, внесків до обов’язкових фондів та недопущення заборгованості із заробітної плати.
Розпорядження про встановлені тарифи на послуги водопостачання буде єдиним документом, відповідно до якого споживачам послуг буде проводитись нарахування плати за послуги водопостачання.
Альтернатива.
Відсутня - у зв’язку відсутністю коштів у місцевому бюджеті, які можливо було б спрямувати на покриття різниці витрат підприємства.
Тому прийняття запропонованого регуляторного акту забезпечить вирішення проблеми. Даний проект відповідає принципам державної регуляторної політики.
Вигоди та витрати.
1. Сфера інтересів підприємства
Вигоди:
- надання послуг належної якості;
- відновлення основних засобів;
- стабільна робота підприємства.
2. Сфера інтересів споживачів.
Вигоди:
- отримання послуг водопостачання на належному рівні.
Витрати:
- збільшення витрат на оплату послуг.
Обґрунтування можливості досягнення цілей.
На дію цього регуляторного акта негативно можуть вплинути такі зовнішні фактори, як значні темпи інфляції, зміни в чинному законодавстві.
Можливість досягнення цілей є цілком реальною у зв'язку з тим, що метою прийняття зазначеного розпорядження є цілеспрямоване вирішення проблем.
Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акту.
Базове відстеження регуляторного акту буде проведено до дня набрання чинності регуляторним актом.
Повторне відстеження регуляторного акту буде проведено через рік після набрання чинності прийнятого регуляторного акту.
Періодичне відстеження буде здійснюватися раз на три роки починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження.
Начальник відділу житлово-комунального
господарства та благоустрою
апарату селищної ради Сергій СЛИВА